Spring naar informatie
Nederlands English
Tik uw trefwoorden hierboven
Nederlands English
Nieuws & Updates van Guidance

4 manieren om de omzet van uw webshop te verhogen

Uw webshop kan een grote bijdrage leveren aan het verhogen van uw omzet. Dit hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. De vier onderstaande items laten zien dat met een aantal aanpassingen al een groot verschil gemaakt kan worden. Het belangrijkste? Maak het uw klant zo interessant en gemakkelijk mogelijk om met uw bedrijf zaken te doen.

1. Creëer één plek waar direct alle productinformatie beschikbaar is

Uw webshop is de centrale plaats waar uw klanten alle informatie over uw producten kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om een zo volledig mogelijk overzicht te geven. Denk hierbij aan specificaties, maar ook aan eventuele handleidingen, veiligheidsbladen en afbeeldingen. Zo zal uw klant direct uw website bezoeken in de wetenschap dat daar alle informatie te vinden is.

Voor een overzichtelijke presentatie van de beschikbare informatie zijn er verschillende oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan een compacte in- en uitklaptabel op een vaste plek, of een extra menu op de specifieke productpagina met verschillende tabbladen.

2. Toon klantspecifieke prijzen

Een klant vindt het prettig om, uiteraard na inloggen, zijn eigen prijzen en kortingen te zien. Zo is er meteen zichtbaar wat er op de factuur komt te staan. Prijzen kunnen worden getoond als netto prijs en/of als bruto prijs met kortingspercentage. Ook eventuele afleverkosten kunnen hier vermeld worden.

3. Bestellingen van webshop naar het ERP systeem van uw klant

Bij veel (grotere) bedrijven mag een inkooporder alleen via hun ERP systeem worden geplaatst. Het gevolg is dat deze bedrijven niet bij uw webshop bestellen. Dit is eenvoudig op te lossen met een zogenoemde OCI koppeling. Met deze koppeling vult uw klant gewoon in uw webshop de winkelwagen.

Het verschil is dat de bestelling na het plaatsen niet direct wordt afgehandeld, maar een tussenstop maakt bij het ERP systeem van de klant (medewerker 1). Hier wordt hij door het bedrijf van deze klant (door medewerker 2) geaccepteerd, waarbij de bestelling automatisch in het ERP systeem komt. Na deze goedkeuring (door medewerker 2) wordt de order definitief bij u (de leverancier) geplaatst en kan er geleverd worden.

4. Professionele vormgeving als communicatiemiddel

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, en hetzelfde geldt voor het grafisch ontwerp van uw huisstijl en website. Naast uw tekst communiceert u vooral met de uitstraling van uw website. Dit is immers het eerste wat een bezoeker ziet zodra hij uw site opent. Deze eerste indruk is dus erg belangrijk. Om helder met bezoekers te communiceren is het belangrijk om een verzorgde website te hebben waarbij zorgvuldig is nagedacht over alles wat u wilt laten zien. Met een goed doordachte navigatie maakt u het uw klanten makkelijker om zaken met u te doen, en zult u online meer orders ontvangen. Het bestellen vergt slechts een druk op de knop.

Met de juiste combinatie van beeld, tekst, kleur en compositie zal uw website boven de rest uitspringen en geeft u de site een stuk professionaliteit en betrouwbaarheid mee. Bewust of onbewust geeft dit stukje professionaliteit vaak net de doorslag om juist bij uw bedrijf producten te bestellen.

Wij maken gebruik van cookies. © Guidance BV 1993 - 2017