De complete Product Informatie Management oplossing met alle benodigde functies om alle informatie én afbeeldingen van je productassortiment eenvoudig optimaal te beheren.
Wat als je al je productdata inclusief afbeeldingen op één centrale plek kunt beheren? Een tool hebt waarmee jij en je team samen sneller kunnen werken aan het invoeren, bewerken en beheren van je productassortiment? Het PIM systeem Unicat is hiervoor dé oplossing.
Werk samen met collega's, waar ze ook zijn
Geïntegreerd DAM (Digital Asset Management) systeem voor al je beeldmateriaal en bestanden
API-first: een modulair uit te bouwen open systeem
Volledige controle over de opzet en weergave van je assortimentsstructuur
Ontwikkeld voor groothandels en producenten
Met de introductie van een PIM systeem kunnen alle teams efficiënter werken. Doordat de productinformatie voortaan vanuit één bron wordt beheerd en gepubliceerd kan er veel tijd worden bespaard en is de informatie eenduidig.
Daarnaast zorgen de gebruiksvriendelijke features en de uitgebreide mogelijkheden van het Unicat PIM voor meer werkplezier.
Dankzij de combinatie van PIM (productinformatie en marketingteksten) en DAM (afbeeldingen en files) kan je marketingteam gemakkelijk en snel alle benodigde productinformatie voor content creatie vinden.
Daarnaast publiceer je vanuit Unicat moeiteloos naar alle verschillende kanalen.
Een verbeterde manier van werken die gebruiksvriendelijker en efficiënter is. Het invoeren van nieuwe producten en/of productgegevens en het snel doorvoeren van aanpassingen is binnen het PIM zo geregeld, mede dankzij de naadloze samenwerking met Excel.
Het PIM stelt productbeheerders in staat om producten met veel technische specificaties op een snelle manier te verzamelen en te onderhouden.
Mede dankzij de uitgebreide Unicat API documentatie kunnen developers snel zelfstandig aan de slag om informatie via API koppelingen uit te wisselen met webshop platforms, datapools, ERP systemen en meer.
Overzicht en structuur aanbrengen in je assortiment en alles op één plek beheren. In Unicat kan alle denkbare productinformatie (in alle gewenste talen) eenvoudig en overzichtelijk worden ingevoerd en beheerd.
Bij Guidance snappen we dat elk productassortiment uniek is. Daarom is Unicat flexibel opgezet. Je kunt de indeling, volgorde en weergave van je assortiment helemaal zelf bepalen, eenvoudig niveaus en velden aanmaken en aanpassen en diverse soorten productrelaties definiëren.
Je productafbeeldingen en documenten zijn altijd binnen handbereik via het geïntegreerde DAM (Digital Asset Management) systeem en kunnen met één klik gekoppeld worden aan de bijbehorende producten. Ook kun je in het DAM meta data invoeren en uitgebreid zoeken en filteren. Zoek bijvoorbeeld op kenmerken, de nieuwste afbeeldingen of ontbrekende omschrijvingen.
Dankzij het API-first systeem zijn de mogelijkheden om informatie uit te wisselen met andere systemen eindeloos. Denk aan modules voor ERP systemen, datapools en webshop platforms. In de gebruikersvriendelijke interface Unicat Connect kunnen de modules eenvoudig worden beheerd en gebruikt. Er is uitgebreide API documentatie beschikbaar om modules zelf of door derden te laten ontwikkelen.
Vanuit Unicat zet je alle producten (inclusief relaties, afbeeldingen en downloads) in je webshop, genereer je productfeeds en maak je geautomatiseerde papieren catalogi of prijslijsten. Welke producten bij welke kanalen horen bepaal je eenvoudig in Unicat.
Technische bedrijven werken met complexe productdata, grote assortimenten met veel varianten en specificaties. Met Unicat centraliseer je alle informatie, voorkom je fouten en breng je producten sneller op de markt.
Ontdek Unicat voor technische bedrijvenPBM-bedrijven werken met duizenden producten vol varianten, certificeringen en specificaties. Met Unicat beheer je al je productdata – inclusief afbeeldingen – centraal, actueel en volledig betrouwbaar.
Ontdek Unicat voor PBM bedrijvenMet duizenden artikelen en varianten in maat, kleur en seizoen is overzicht essentieel. Met Unicat beheer je al je productdata centraal en consistent – klaar voor elk kanaal, van webshop tot catalogus.
Ontdek Unicat voor de kleding-, sport- en vrijetijdsbrancheAls horecagroothandel werk je met een breed, seizoensgebonden assortiment. Met Unicat beheer je alle productinformatie centraal en efficiënt – van allergenen tot afbeeldingen– altijd correct en up-to-date.
Ontdek Unicat voor horeca groothandels en fabrikantenMedische en laboratoriumleveranciers beheren kritische productdata onder strenge regelgeving. Met Unicat centraliseer je alle informatie – nauwkeurig, efficiënt en compliant.
Ondekt Unicat voor medische- en labproductenTechnische bedrijven werken met complexe productdata, grote assortimenten met veel varianten en specificaties. Met Unicat centraliseer je alle informatie, voorkom je fouten en breng je producten sneller op de markt.
Ontdek Unicat voor technische bedrijvenPBM-bedrijven werken met duizenden producten vol varianten, certificeringen en specificaties. Met Unicat beheer je al je productdata – inclusief afbeeldingen – centraal, actueel en volledig betrouwbaar.
Ontdek Unicat voor PBM bedrijvenMet duizenden artikelen en varianten in maat, kleur en seizoen is overzicht essentieel. Met Unicat beheer je al je productdata centraal en consistent – klaar voor elk kanaal, van webshop tot catalogus.
Ontdek Unicat voor de kleding-, sport- en vrijetijdsbrancheAls horecagroothandel werk je met een breed, seizoensgebonden assortiment. Met Unicat beheer je alle productinformatie centraal en efficiënt – van allergenen tot afbeeldingen– altijd correct en up-to-date.
Ontdek Unicat voor horeca groothandels en fabrikantenMedische en laboratoriumleveranciers beheren kritische productdata onder strenge regelgeving. Met Unicat centraliseer je alle informatie – nauwkeurig, efficiënt en compliant.
Ondekt Unicat voor medische- en labproductenUnicat is hét PIM-systeem voor bedrijven die hun productinformatie en productafbeeldingen centraal, overzichtelijk en foutloos willen beheren voor webshop, catalogus of datafeeds. Het is speciaal ontwikkeld voor groothandels en fabrikanten met grote en complexe assortimenten, waarbij kenmerken, meertaligheid en mediabeheer een belangrijke rol spelen.
Unicat PIM is beschikbaar in verschillende versies: Unicat Advanced, Unicat Professional en Unicat Professional Plus.
De prijzen starten vanaf €399,- per maand, afhankelijk van de gekozen versie en gewenste functionaliteit. Wil je weten welke versie het beste past bij jouw situatie en wat de exacte kosten zijn? Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend een prijsopgave op maat.
Ja, Unicat PIM is geschikt voor elk type assortiment, groot of klein. Of je nu één taal of meerdere talen gebruikt, veel of weinig productkenmerken hebt, of naast productafbeeldingen ook sfeerbeelden wilt beheren: Unicat biedt de schaalbaarheid en flexibiliteit die je nodig hebt.
Daarbij kun je eenvoudig productrelaties leggen, zoals alternatieve artikelen, accessoires of bundels, en dankzij de geïntegreerde DAM-functionaliteit media direct koppelen aan producten.
Absoluut, Unicat ondersteunt niet alleen productinformatie maar ook afbeeldingen, documenten en andere digitale assets.
Met één klik kun je de afbeelingen en andere media koppelen aan de bijbehorende producten. In het DAM kun je bovendien metadata invoeren en gebruikmaken van uitgebreide zoek- en filteropties. Zo kun je bijvoorbeeld zoeken op specifieke formaten, de nieuwste afbeeldingen bekijken of ontbrekende omschrijvingen opsporen.
Unicat is ontworpen voor bedrijven met omvangrijke productassortimenten. Het Unicat PIM systeem maakt het eenvoudig om duizenden producten met meerdere kenmerken, talen en afbeeldingen te structureren en consistent beschikbaar te maken voor webshops, catalogi, datafeeds, datapools en marktplaatsen. Dit voorkomt fouten, bespaart tijd en zorgt voor betrouwbare productdata in al je verkoopkanalen.
Wij bespreken graag de mogelijkheden van Unicat voor jouw bedrijf! Hierbij horen we graag meer over de opbouw van jullie assortiment, het aantal producten, talen, afbeeldingen en de verdere wensen. En natuurlijk ook belangrijk: waar komen de productgegevens vandaan en wat wil je met de informatie vanuit Unicat gaan doen?
Je kunt direct een demo of (online) afspraak plannen via het formulier op deze pagina of contact opnemen 010-264 23 23 of info@guidance.nl.
Direct een demo account aanvragen kan natuurlijk ook:
De implementatieduur van Unicat PIM hangt af van de hoeveelheid beschikbare data en de gewenste koppelingen met andere systemen. Dankzij de standaardsoftware en reeds bestaande integraties verloopt de implementatie echter doorgaans snel en met een relatief korte doorlooptijd.
Ontdek alle mogelijkheden van Unicat tijdens een persoonlijke online demo of gesprek. Volledig vrijblijvend en op een tijdstip dat jou het beste uitkomt.
Plan nu een demo of gesprekOf vul het formulier in voor meer informatie
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.