Spring naar informatie
Nederlands English
Tik uw trefwoorden hierboven
Nederlands English
Koppel het ERP systeem van uw klant aan uw webshop
<
 

OCI koppeling

Veel webshops en afnemers maken er al gebruik van een OCI koppeling: een koppeling tussen uw webshop en het ERP systeem van uw klant. Zo kunnen klanten via uw webshop hun inkooporder aanmaken. Een goede manier om uw webshop meerwaarde te geven.

 
Automatisering met Adobe InDesign of Adobe FrameMaker

Hoe het werkt

Bedrijven bestellen bij voorkeur via hun ERP systeem. In het ERP worden nu nog de gewenste artikelnummers opgezocht of (handmatig) ingevoerd. Vervolgens wordt de order naar de leverancier verzonden.

Met een OCI koppeling wordt hier een dimensie aan toegevoegd: vanuit het ERP krijgen uw klanten via een specifieke link direct toegang tot uw webshop. Daar kunnen ze eenvoudig producten zoeken en bestellen. Daarbij worden de eigen prijzen getoond. Deze prijzen zijn altijd up-to-date, in tegenstelling tot de prijslijst of de prijzen in het ERP die maar een aantal keer per jaar worden aangepast. Daarnaast heeft uw klant inzicht in alle technische en logistieke informatie, zoals veiligheidsbladen, productspecificaties en voorraad van de producten.

Na het vullen van de winkelmand komt de order in het ERP systeem van uw klant te staan. Uw klant heeft dus meteen de inkooporder die na goedkeuring direct aan u kan worden doorgestuurd.



Voordelen

Een OCI koppeling heeft door zijn bestelgemak en snelle invoermogelijkheden veel meerwaarde voor uw klanten, wat bijdraagt aan een goede klantenbinding. Het kan zelfs nieuwe klanten over de streep trekken; zonder OCI is het voor sommige bedrijven namelijk geen optie om te bestellen op een ‘reguliere’ webshop.

  • Het bestellen van producten verloopt via het interne ERP systeem van uw klant, waardoor de inkooporder direct is ingevoerd en kan worden goedgekeurd;
  • Uw klant heeft de beschikking over alle productinformatie van uw webshop, in plaats van alleen de informatie die in hun ERP is ingevoerd;
  • Uw klant ziet direct de juiste prijzen en/of het assortiment waaruit besteld kan worden. Eventueel met de beschikbare voorraad;
  • Optimale klant-leverancier relatie (klantenbinding). Voor sommige afnemers is een OCI koppeling met de leverancier al een must!


Ervaring

De koppeling kan geïmplementeerd worden bij vele ERP-systemen. Guidance klanten PontMeyer, Klinger Nederland, Viba, Vink NV en Van Walraven bieden al een OCI koppeling aan hun klanten aan!

Wij maken gebruik van cookies. © Guidance BV 1993 - 2017