Het beheren van productinformatie brengt het nodige onderhoudswerk met zich mee. Kies voor een PIM systeem om uw producten optimaal te beheren.
Data beheren kan een flinke uitdaging zijn. Vaak worden binnen een bedrijf meerdere oplossingen gebruikt (zoals databases, emails en Word documenten) voor het opslaan van de data, waardoor het overzicht verdwijnt en data regelmatig dubbel wordt bijgehouden. Met deze manier van werken gaat veel tijd verloren. De inzet van een PIM (product information management) systeem kan hier een oplossing bieden.
Het Catalogger PIM systeem biedt een plek waar u ál uw productomschrijvingen, -kenmerken, -afbeeldingen, logo's en aanvullende documenten structureel kunt opslaan en beheren. Voortaan hoeft u dus niet meer te werken met verschillende bronnen, maar vindt u alle informatie overzichtelijk terug in uw PIM!
Waarschijnlijk is in uw ERP systeem al een groot deel van de handelsinformatie van uw producten aanwezig zoals artikelnummers, prijzen of beknopte omschrijvingen. U hoeft deze informatie niet handmatig in PIM in te voeren: bestanden vanuit uw ERP systeem, maar ook Excel- en tekstdocumenten en afbeeldingen kunnen eenvoudig ingelezen worden in het PIM.
Naast het importeren van productinformatie kunt u in het PIM systeem ook extra data toevoegen, zoals commerciële teksten of extra afbeeldingen.
De productinformatie kunt u gemakkelijk ordenen, vertalen, zoeken en selecteren en gebruiken voor de verschillende media uitingen of export bestanden.
Het Catalogger PIM system heeft een gebruiksvriendelijke interface. Informatie kan eenvoudig worden worden verplaatst en de productkenmerken staan overzichtelijk in velden met bijbehorende afbeelding(en). Ook zijn er verschillende schermweergaven: een scherm voor het makkelijk invoeren van talen waarbij de talen naast elkaar worden getoond, en een tabelscherm waarbij alle kenmerken van een groep artikelen eenvoudig te controleren z
In Catalogger PIM kan met meerdere personen tegelijk in de database worden gewerkt. Het is hierbij mogelijk om delen van het assortiment af te schermen voor bepaalde gebruikers(groepen), zodat ieder alleen dat deel van het assortiment of gegevens kan bewerken waarvoor hij of zij verantwoordelijk is.
In het Catalogger PIM systeem kunnen relaties tussen producten worden aangemaakt. Zo kunt u per product aangeven wat bijvoorbeeld de gerelateerde producten of bijbehorende accessoires zijn. Deze informatie kan direct gebruikt worden in uw webshop of in uw papieren publicaties.
Producenten kunnen in Catalogger PIM de producten classificeren op basis van de ETIM classificatie. Voor groothandels biedt Catalogger PIM de mogelijkheid om 2BA / ETIM classificatie bestanden in te lezen en te gebruiken.
De productinformatie wordt in Catalogger PIM medium neutraal opgeslagen, zonder opmaakkenmerken. Zo kan de informatie voor al uw publicaties eenduidig worden hergebruikt. Bijvoorbeeld in uw (automatisch gegenereerde) catalogus, productsheet of prijslijst, maar ook op uw website.
Gebruik maken van een PIM systeem betekent tijd en kosten besparen. Met alle informatie op één centrale plek hoeft u nooit meer lang te zoeken en is de juiste informatie altijd beschikbaar. Daarnaast kan zowel uw webshop als catalogus direct vanuit het PIM systeem worden opgezet en gepubliceerd.
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Essebaan 65a
2908 LJ Capelle a/d IJssel
Nederland
+31 10 264 23 23
info@guidance.nl
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Live meekijken naar alle mogelijkheden? Plan een demo met onze expert!
Stel uw vraag via het onderstaande formulier, geheel vrijblijvend. We vertellen u graag meer!