Veel ondernemers staan voor de grote uitdaging om hun omzet op peil te houden sinds de corona veiligheidsmaatregelen zijn ingesteld. Zo ook Horesca Smulders, leverancier van food en non-food voor de horeca. Als oplossing heeft Horesca Smulders in enkele dagen - in samenwerking met Guidance - de gloednieuwe webshop SmulGRO gelanceerd. Deze webshop is speciaal gericht op de consument, een compleet nieuwe doelgroep voor Horesca Smulders.
Op de site worden de food-producten die bij Horesca Smulders in opslag liggen aan consumenten te koop aangeboden voor een aantrekkelijke prijs. Voor de producten met een korte houdbaarheidsdatum is een speciale outlet pagina aangemaakt met hoge kortingen.
Stefan Smulders, directeur, vertelt: “Doordat de horeca sinds zondag 15 maart 2020 is gesloten, miste wij direct 80% van onze omzet. Ons bedrijf viel direct zo goed als stil (uiteraard met een goed doel voor ieders gezondheid). Je schakelt als ondernemer meteen over naar crisis management en kort daarna wordt je ondernemerscreativiteit aangesproken. Stilstand is immers geen optie. Supermarkten draaiden topomzetten en konden amper de vraag aan, terwijl wij met een pakhuis vol producten zaten waarvan de meeste met een beperkte houdbaarheid! Dat zou tot enorme voorraad schade leiden maar bovendien ook voedselverspilling. Na een kort intern overleg zijn we op het idee gekomen om een webshop te openen voor particulieren om de schade te kunnen beperken.”
Direct daarna heeft Horesca Smulders bij Guidance aan de alarmbel getrokken.
“En dan zie je dat Guidance de juiste partner is; direct na mijn mail werd ik al gebeld en daarna ging alles in een sneltreinvaart. Een kort telefonisch technisch overleg en onze medewerkers konden aan de slag met het koppelen van product gegevens en het opzetten van nieuwe webpagina’s. Binnen 3 dagen was SmulGRO.nl geboren en LIVE!” vertelt Stefan.
Vanuit Guidance is het project inderdaad razendsnel opgestart. Op dat moment werkten alle Guidance medewerkers al vanuit huis maar dit is geen enkel probleem gebleken. We hebben nieuwe website gebaseerd de reeds bestaande Horesca Smulders site, en deze geconfigureerd voor het nieuwe assortiment en voor verkoop aan consumenten. Uiteraard is ook de vormgeving aangepast met het nieuwe logo en de kleurstelling van smulGRO. Ondertussen zorgde Horesca voor de nieuwe domeinnaam en zo kon de webshop op dag 3 al live worden gezet.
We zijn nu 2 weken verder en de verkopen via de webshop beginnen goed op gang te komen. “We zijn nu druk met het opstarten van allerlei marketingcampagnes om de bekendheid bij de particulier te vergroten. Want dit laatste is new business voor ons.” vertelt Stefan. “Inmiddels komen de orders al binnen. Kortom een knap staaltje werk van Guidance en onze medewerkers.”
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Guidance via telefoonnummer 010 264 23 23 of het onderstaande formulier invullen.
Essebaan 65a
2908 LJ Capelle a/d IJssel
Nederland
+31 10 264 23 23
info@guidance.nl
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Live meekijken naar alle mogelijkheden? Plan een demo met onze expert!
Stel uw vraag via het onderstaande formulier, geheel vrijblijvend. We vertellen u graag meer!