PontMeyer is een groothandel in hout en plaatmateriaal, waarbij onlangs een compleet nieuwe mobiele website én app live zijn gegaan.
“Vanuit zowel onze medewerkers als onze klanten was er veel vraag naar een compacte versie van onze website speciaal voor smartphones. We hebben hieruit gekozen om zowel een mobiele website als een app te laten ontwikkelen.” vertelt Johan van Velzen, manager e-commerce bij PontMeyer.
Een app heeft bijna precies dezelfde opzet als een mobiele website, met het grote verschil dat hij direct te downloaden is op een smartphone vanuit de iPhone App Store of Google Play Store.
PontMeyer heeft gekozen voor een hybride app. Deze verschilt in een aantal opzichten van de andere app variant: de ‘native’ app. Een hybride app is te omschrijven als een combinatie tussen een mobiele website en app: de informatie uit de mobiele website wordt in de app ingeladen. Bij een native app moet de informatie telkens geüpdatet worden, wat voor grote en snel wisselende assortimenten niet altijd praktisch is. Een ander verschil is dat de hybride app op alle platforms werkt waardoor er geen aparte versies hoeven worden ontwikkeld voor iPhone en Android.
“We willen graag een app aanbieden aan onze klanten vanwege de herkenbaarheid.” vertelt Johan. “Met mobiele websites is nog niet iedereen even goed bekend terwijl iedereen (in het bezit van een smartphone) wel eens een app downloadt. En het app-icoon is altijd zichtbaar aanwezig op de smartphone, waardoor je zó op onze webshop bent.”
In de aankomende weken wordt de app onder de aandacht gebracht bij de PontMeyer klanten. Intern is de app al door veel collega’s gedownload, waarop al veel positieve reacties zijn gegeven: “Collega’s zijn blij met het feit dat de informatie nu altijd en overal beschikbaar is.” aldus Johan. “Een leuke toevoeging is de inschakeling van GPS: zodra je klikt op de button ‘zoek vestiging’ wordt de dichtstbijzijnde locatie automatisch ingevuld.”
PontMeyer richt zich met de app en mobiele site dus vooral op een stuk extra service. “Beiden bieden veel voordelen. Klanten kunnen op elk moment het assortiment en de prijzen inzien, ook onderweg. Ze maken onderweg kun keuze en kunnen items direct bestellen, maar ook in het winkelmandje bewaren om later achter de pc verder te winkelen.”
“We hebben al een zeer lang samenwerkingsverband met Guidance, waar we nog steeds heel tevreden over zijn!” vertelt Johan verder. “Samen blijven we elkaar uitdagen tot het maken van prachtige eindproducten.”
Vul het onderstaande formulier in of neem direct contact op met Guidance via telefoonnummer 010 - 264 23 23.
Essebaan 65a
2908 LJ Capelle a/d IJssel
Nederland
+31 10 264 23 23
info@guidance.nl
Maandelijks waardevolle inspiratie, tips en updates op het gebied van B2B e-commerce en databeheer in je inbox?
Live meekijken naar alle mogelijkheden? Plan een demo met onze expert!
Stel uw vraag via het onderstaande formulier, geheel vrijblijvend. We vertellen u graag meer!